Kategorie Bloga

Główna

Quinoa Komosa Ryżowa 1000g MTS

0000004598

Zapytaj o produkt
Dostępność produktu:

Dostępny

Ostatnie egzemplarze!

18,80 zł

Więcej informacji

Komosa Ryżowa 1000 g (1kg) Quinoa

Quinoa -nazywana też komosą ryżową cechuje się wyjątkowymi właściwościami odżywczymi. Komosa jako chyba jedyna roślina jest źródłem pełnowartościowego białka, czyli takiego które zawiera pełen kompleks aminokwasów egzogennych koniecznych do wykorzystania białka przez organizm człowieka, witamin, składników mineralnych oraz zdrowych kwasów tłuszczowych. Wykazuje także właściwości antyoksydacyjne.

Ryż peruwiański - bo również pod taką nazwą jest spotykana komosa ryżowa - to tak zwane pseudozboże. Jest to "gatunek" roślin które wytwarzają bogate w skrobię nasiona - lecz tak na prawdę nie są zbożem.

Od dawna właściwości i wartości odżywcze komosy ryżowej są doceniane w Ameryce Południowej, skąd ona pochodzi. Spotykamy ją tam pod takimi nazwami jak: "święte zboże Inków", "złotym ziarnem Inków" a nawet "matką zbóż". Quinoa zawiera takżesaponiny, które posiadają właściwości: przeciwalergiczne, przeciwzapalne, przeciwgrzybiczne i immunostymulujące.

Nasiona komosy ryżowej zawierają także bardzo dużą ilość flawonoidów - dzięki którym roślina ta wykazuje właściwościantyoksydacyjne. Należy zwrócić uwagę na fakt, iż popularne zboża nie zawierają flawonoidów, co na ich tle czyni komosę ryżową na prawdę wyjątkowym "zbożem".

Właściwości:

  • Quinoa nie zawiera glutenu dzięki czemu może być doskonałym dodatkiem do każdej diety

  • Quinoa zawiera lizynę - aminokwas budujący występująca bardzo rzadko w białkach roślinnych

  • Zawiera histydynę i argininę - które stymulują hormon wzrostu oraz wspomagają system odpornościowy

  • Zawiera metioninę - działającą ochronnie na miąższ wątroby, jednocześnie pomagającą w usuwaniu tkanki tłuszczowej

  • Duża zawartośc aminokwasów zawartych w Quinoa wspomaga przyswajanie wapnia

  • Quinoa jest cennym źródłem błonnika a także witamin E, C, B

  • Posiada dwukrotnie więcej żelaza niż inne zboża

  • Zawartość magnezu, potasu, miedzi i cynku w komosie ryżowej jest zdecydowanie większa niż w innych ziarnach

  • Źródło przeciwutleniaczy oraz tłuszczów nienasyconych Omega 3

  • Niezrównany posiłek dla karmiących matek - dzięki pełnowartościowemu białku wspomaga wytwarzanie pokarmu

  • Polecana przy lekkostrawnej diecie dla osób z obiążonym żołądkiem

Sposób użycia:

  • Komosę przed gotowaniem trzeba dokładnie wypłukać pod bieżącą wodą, aby pozbyć się saponin nadających jej gorzkawy smak. Płukamy ziarno do momentu, aż woda przestanie się pienić

  • Komosę powinno się gotować w ok. 2 objętościach wody - na każdą miarkę (np.szklankę) komosy powinny przypadać mniej więcej 2 miarki wody

  • Komosa powinna być gotowana pod przykryciem zaledwie od 12 do 15 minut na małym ogniu

  • Ugotowaną quinoę można przechowywać w lodówce (nie w opakowaniach plastikowych) nie dłużej niż 72 godziny od momentu ugotowania

Produkt może zawierać śladowe ilości glutenu, orzechów ziemnych , nasion sezamu, gorczycy oraz soi.

Zawartość: 1000g



Producent: MTS 

Opinie

Napisz opinię

Quinoa Komosa Ryżowa 1000g MTS

Quinoa Komosa Ryżowa 1000g MTS

Napisz opinię

Produkty powiązane